O nieruchomościach przy porannej kawie- Dom otwarty

O nieruchomościach przy porannej kawie- Dom otwarty

Dzień Otwarty – korzyści w procesie sprzedaży i wynajmu nieruchomości.

Organizacja Dnia Otwartego jest w naszej ocenie bardzo skutecznym narzędziem marketingowym w procesie sprzedaży czy wynajmu nieruchomości.

Dzięki temu działaniu uzyskujemy następujące korzyści:

  • zapraszamy Klientów zainteresowanych daną nieruchomością na konkretny dzień prezentacji w określonych godzinach
  • jest większe zainteresowanie Klientów daną nieruchomościąod razu dostajemy informacje zwrotną od Klientów i widzimy jakie jest zainteresowanie nieruchomością
  • Klienci widzą, że inne osoby też interesują się nieruchomością, wobec czego jest szansa, że sprawnie będą podejmować swoje decyzje w zakresie tej oferty
  • jeśli jest co najmniej 2 Klientów zainteresowanych daną nieruchomością i chcą przystąpić do transakcji, jest szansa na to, że negocjacje cenowe będą prowadzone w górę, dzięki czemu można uzyskać wyższą cenę transakcyjną
  • krótszy czas realizacji sprzedaży czy wynajmu nieruchomości jednokrotnie przygotowujemy nieruchomość a przeprowadzamy od razu
  • kilka prezentacji, co ma szczególnie znaczenie gdy nieruchomość jest zamieszkała przez Właścicieli.

 

Myślę, że to najważniejsze korzyści, które warto wykorzystać w procesie sprzedaży czy wynajmu nieruchomości.

 

Przygotowania do Domu Otwartego przedstawie w kilku punktach:

  1. Termin Dnia Otwartego – ustalamy ten termin oczywiście z Właścicielami odpowiednio wcześnie abyśmy mieli czas na odpowiedni marketing oraz na  przygotowanie wszystkiego na ten dzień. Sprawdzamy też warunki pogodowe jakie są zapowiadane w danym dniu i ustalamy godziny. Dni Otwarte organizujemy zarówno w dni powszednie na tygodniu jak i w soboty. Wszystko zależy od danej nieruchomości oraz kilku innych czynników.
  2. Promocja Dnia Otwartego – aby odnieść sukces i aby na Dzień Otwarty przybyło jak najwięcej Klientów zainteresowanych ofertą, bardzo ważnym elementem jest jak najszersza promocja tego dnia. Dlatego promujemy go na naszych mediach społecznościowych, wśród Agentów z którymi współpracujemy, na portalach i grupach nieruchomościowych. Czas promocji również ma znaczenie, gdyż z jednej strony nie może to być bardzo długi okres, bo Klienci zapomną o tym wydarzeniu albo coś innego im wypadnie w tym dniu, a z drugiej strony nie może to też być zbyt krótki czas, gdyż o wydarzeniu musi się dowiedzieć jak największa ilość Klientów.
  3. Umawianie Klientów na Dzień Otwarty – i tu stosujemy generalnie dwa warianty

1) Klienci przychodzą w godzinach Dnia Otwartego bez wyznaczenia konkretnej godziny spotkania i wtedy na spotkaniu możemy mieć kilku Klientów w tym samym czasie lub też drugi wariant

2) Klienci umawiani są na konkretne godziny i przychodzą jeden po drugim. Osobiście preferujemy drugi model Dnia Otwartego, gdyż możemy wtedy każdemu Klientowi poświęcić odpowiednią ilość czasu i Klienci zapewne czują się też bardziej komfortowo. Aczkolwiek pierwszy model też zapewne ma swoje plusy.

  1. Przygotowanie materiałów oraz poczęstunku – na ten dzień przygotowujemy oczywiście dokumentację dotyczącą nieruchomości oraz  odpowiednią ilość ofert i potwierdzenie prezentacji dla każdego Klienta. I oczywiście przygotowujemy też smaczny poczęstunek, który oczywiście jest zróżnicowany w zależności od pory roku, np. szarlotka, ciasteczka owsiane, ciasto czekoladowe, sushi, koreczki, herbata zimowa czy lemoniada- oczywiście wszystko robione własnoręcznie, a wszystko po to aby stworzyć miłą atmosferę podczas prezentacji i rozmowy z Klientami.5. Obecność Właścicieli na Dniu Otwartym – prezentacje przeprowadzamy bez obecności Właścicieli po to aby Klienci mogli poczuć się komfortowo w nieruchomości, która może wkrótce będzie ich własnością, aby mogli swobodnie obejrzeć każdy zakamarek i aby mogli zadać każde pytanie w tym pytania, których może nie mieliby śmiałości zadać Właścicielom. Nasze doświadczenia pokazują, że dla Klientów jest to ważny element i bardzo doceniają to, że mogą swobodnie obejrzeć nieruchomość.6. Prezentacja – podczas prezentacji przedstawiamy Klientom wszelkie walory danej nieruchomości, odpowiadamy na pytania, pokazujemy dokumentację nieruchomości. Ale też uzyskujemy informacje o Kliencie w tym podpisujemy potwierdzenie prezentacji jako dokument wymagany przez przepisy prawne oraz poznajemy preferencje Klientów i pytamy o sposób finansowania a także pytamy o pierwsze wrażenie po prezentacji nieruchomości. Wszystko po to aby mieć komplet informacji w dalszym procesie sprzedażowym. Jeśli Klienci poproszą o przesłanie jakiś dokumentów lub też będą potrzebować bardziej szczegółowych informacji- wszystko przesyłamy na maila po zakończeniu Dnia Otwartego.

    7. Informowanie Właścicieli o zainteresowaniu Klientów
    – po Dniu Otwartym przesyłamy podsumowie w formie raportu o ilości Klientów, którzy byli obecni na prezentacji, jaki był odbiór oferty, jakie informacje zwrotne przekazali Klienci, jakie pytania się pojawiły także Właściciele uzyskują komplet informacji w tym zakresie.8. Kontakt z Klientami obecnymi na Dniu Otwartym – w przeciagu 2-3 dni kontaktujemy się z Klientami aby uzyskać od nich informacje zwrotną po przedyskutowaniu oferty wewnętrznie. I wtedy też ze strony Klientów pojawiają się dodatkowe pytania, ewentualnie zgłaszana jest potrzeba ponownego obejrzenia nieruchomości, gdyż w przypadku zakupu domów Klienci mają potrzebę nawet kilkukrotnego obejrzenia domu w tym z ekspertami od przeglądów technicznych aby mieć pewność, że wszystko zostało sprawdzone przez fachowców, ale o tym będziemy pisać w kolejnym artukule. Np przy sprzedaży ostatniego domu Klienci Kupujący byli 4 razy na nieruchomości zanim złożyli ofertę w tym 2- krotnie z różnymi expertami od przeglądu technicznego.
  2. Składanie ofert – i dopiero po wyjaśnieniu wszystkich kwestii jest czas na składanie ofert przez Klientów kupujących i super jeśli mamy co najmniej 2 Klientów zainteresowanych ofertą, gdyż wtedy jest duża szansa, że negocjacje cenowe mogą pójść w górę.

 

Nasze doświadczenia pokazują, że proces negocjacji cenowych w górę w wyniku organizacji Dnia Otwartego jest realnym procesem. I wchodzi to w grę nie tylko w przypadku nieruchomości w niskim budżecie, lecz również w przypadku nieruchomości w dużo wyższym budżecie.

I tak w ubiegłym roku po organizacji Domu Otwartego, którego sprzedaż prowadziliśmy, na Dom Otwarty zgłosiło się 4 Klientów, 3 z nich było zainteresowanych ofertą, 2 z nich złożyło swoje oferty cenowe. Jeden z nich złożył ofertę o 110.000 tys wyższą. Jak się pewnie domyślacie oferta została przyjęta przez Właściciela. I to jest bardzo realna korzyść z organizacji Dnia Otwartego.

Mamy nadzieję, że udało nam się przybliżyć Wam na czym polega organizacja Dnia Otwartego i jakie są korzyści w procesie sprzedażowym z tego wynikające.

Jeśli Wy lub Wasi znajomi mają nieruchomość do sprzedaży lub wynajmu i chcieliby przeprowadzić ten proces sprawnie i zorganizować Dzień Otwarty, zapraszamy do współpracy

Elzbieta Stachowicz – Sitarska

Elzbieta@studio42.pl
501-107-110

Katarzyna Wolny

Homestagerka, fotografka i licencjonowana pośredniczka nieruchomości