Strategia Marketingowa

Strategia Marketingowa

Z cyklu –  Porozmawiajmy o nieruchomościach.

Podczas spotkań z naszymi Klientami, którzy chcą powierzyć nam sprzedaż swojej nieruchomości często spotykamy się z pytaniem – Jakie działania marketingowe wykonujemy.
Otóż rodzaj działań marketingowych jakie wykonujemy przy sprzedaży nieruchomości zależy przede wszystkim od rodzaju i standardu danej nieruchomości. Dlatego ważne jest aby działania te były odpowiedzio dobrane w ramach ustalania strategii marketingowej. Działania te można podzielić na trzy grupy:

  1. Przygotowanie materiału marketingowego
  2. Promowanie nieruchomości
  3. Prezentowanie nieruchomości potencjalnym Klientom

I tak, w zasadzie przy każdej nieruchomości jednym z ważniejszych działań marketingowych jakie wykonujemy jest odpowiedni home staging, jednak w innym zakresie  przeprowadzamy go w przypadku  nieruchomości do generalnego remontu a w innym zakresie w przypadku nieruchomości, które wymagają jedynie małych korekt i delikatnego podkreślenia ich potencjału.

W przypadku sprzedaży mieszkań oprócz profesjonalnej sesji zdjęciowej wykonujemy również spacery wirtualne po to aby jeszcze lepiej pokazać wnętrze sprzedawanej nieruchomości. W przypadku zaś domów, częściej wykonujemy filmy  w tym filmy z drona po to aby oprócz wnętrza domu pokazać też działkę, na której dom się znajduje oraz najbliższą okolicę. Zarówno spacer wirtualny jak i film z nieruchomości pozwalają klientom poszukującym lepiej poznać daną nieruchomość i zobaczyć jej walory.

W ramach promowania nieruchomości naszych Klientów dobieramy zróżnicowane narzędzia marketingowe. Wybieramy różne portale nieruchomościowe, gdyż jedne bardziej sprawdzają się przy sprzedaży domów a inne przy sprzedaży mieszkań. Aktualnie równie ważnym  kanałem marketingowym są media społecznościowe i grupy nieruchomościowe, na których działa wielu aktywnie poszukujących Klientów. W naszej strategii marketingowej istotną rolę odgrywa również współpraca z innymi biurami nieruchomosci gdzie informujemy się wzajemnie o ofertach sprzedaży oraz o  Klientach aktualnie poszukujących nieruchomości.

Do tego celu wykorzystujemy system wymiany ofert na wyłączność pomiędzy biurami – MLS. Z założenia trafiają tu oferty sprzedaży nieruchomości zanim oferta zostanie opublikowana na portalach, więc są tu też ” oferty spod lady” Prezentację  ofert sprzedażowych i poszukiwań nieruchomości przedstawiamy tez podczas co miesięcznych spotkań agentów nieruchomości w ramach Śniadań Pośredników. W wyniku współpracy z innymi biurami nieruchomości, często dochodzi do transakcji sprzedaży zanim dana oferta zostanie opublikowana na portalach co zdecydowanie skraca czas sprzedaży nieruchomości.  Prezentując nieruchomości potencjalnym Klientom realizujemy zarówno prezentację indywidualne jak i Domy otwarte.

Organizacja domów otwartych pozwala nam niejednokrotnie uzyskać oferty cenowe powyżej ceny ofertowej danej nieruchomości, z czego nasi Klienci są bardzo zadowoleni.
Dobór właściwych narzędzi marketingowych jest bardzo istotny w procesie sprzedaży nieruchomosci i decyduje o długości tego procesu oraz o ostatecznych jego efektach sprzedażowych w tym cenowych.
Jeśli chcesz aby Twoja nieruchomosc została profesjonalnie przygotowana do sprzedaży i została sprzedana sprawnie i skutecznie zapraszamy Cię do współpracy z nami.

Elżbieta Stachowicz-Sitarska

Pin It on Pinterest

Share This